Travian HU

Vélemények, tapasztalatok a traviannal kapcsolatban. Speed szerver, s1, s2, klánok, játékosok, stb.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Az nyugis játék titka

2007.08.29. 11:36 | tetra | 13 komment

Maximus megkérdezte tőlem, mit javasolok neki, melyik törzzsel legyen az új, s3 jelzésű szerveren, miután nem szán rá annyi időt, mint amit a speed követelt tőle. A válaszom kicsit kusza, de megosztom veletek, hátha hasznát veszi valaki :)

Szia!

Hát, elég komplex kérdés, járjuk kicsit körül ;)

Ugye, az a kérdés, hogy mivel tudsz a lehető legkevesebb idő befektetésével a lehető legjobban eléldegélni.
A germán sok véleménnyel ellentétben nem egyértelműen támadó törzs, bár arra is kiválóan alkalmazható, a paladin-lándzsás kombó nagyon ütősen tud védeni a gyengébb falak alatt is. A gallt semmiképpen nem javaslom, mert a védői drágábbak/kevésbé hatékonyak, és ugyanúgy csak egyet tud építeni egyszerre. Gondolom abban egyetértünk, hogy a csapda + dupla rejtek semmire nem jó :)
A római... a római az én szívfájdalmam, mert szeretem őket a történelemből, és itt is erősek, csak mégsem. Túl sok idő felállítani egy sereget. Azzal viszont nem értek egyet, hogy fosztogatni csak lovasokkal lehet, ezen a szinten ahol pl én vagyok, semmit nem számít a sebesség, mert 80-160k nyersanyagot egész egyszerűen nem lehet kimenteni előlem :D
Egy idő után a farmjaid kénytelenek átállni az aktív védelemre, mert ki fognak termelni a rejtekhelyükből, és te is rájössz, hogy a kicsiket nem éri meg fosztani... ettől gyönyörűen fejlődik a hősöd is :)

Tehát, kicsit összefoglalva: az elején mindegy, mivel vagy, mert ha jól játszol, nem fognak megtámadni(mindenki kisebb lesz), míg a végefele attól függ, mit szeretnél. Ha aktívan részt akarsz venni a világcsoda-projektben, akkor semmiképpen ne legyél rómaival(vagy ha mégis, akkor törődj bele, hogy te testőröket fogsz adni a dologhoz, és nem támadni...), ha viszont nem, hát, akkor tulajdonképpen mindegy :)

Címkék: s3 legjobb nép

A bejegyzés trackback címe:

https://travian.blog.hu/api/trackback/id/tr80151937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rumcajsz 2007.08.30. 13:54:39

Hahó!
Szerintem azért a rómaiak nem olyan rosszak, mint leírtad. A világcsoda projektben meg úgy is Rómaival kell védeni a csodát, tehát nagyobb esélyed van, hogy Te építheted, ha római vagy! :)

alone 2007.08.30. 15:43:21

Nagyon összetett kérdés ez. Én a gallt tartom a legjobbnak. Ennek ellenére rómaival játszom. Az új szerveren pedig a germánt fogom kipróbálni.
Miért tartom a gallt a legjobbnak? Mert neki van leggyorsabb egysége, kiváló fosztogatásra. Neki van a legjobb fala. Közepesen rombolható, közepesen erős. Neki van a legjobb kereskedője. Közepes teherbírás, leggyorsabb sebesség. Ezzel kb. pótolja a római szerintem legnagyobb előnyét az egyszerre két dolog építését. A phalanx egymaga megoldja egy gall falu bevédését. Olcsó és jó gyalogság és lovasság ellen is. Persze jó a druida is, de játék során többször tapasztaltam, hogy adott számú phalanx bőven tökéletes és könnyen pótolható védelmet nyújt.
A római a két építkezésért és birodalmiért lehet választani, illetve a nagy védelmet adó falért.
A germán nép az egy játékstílust követel meg. Kíváncsi vagyok mire megyek velük az új szerveren.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2007.08.31. 14:13:31

Szerintem a római szörnyű. Mindenemet megfeszítve gyártom a seregeket, és nem csak a germánok de a gallok is simán lehagynak :(
Védeni pedig nem rómaival kell, hanem mindennel, ami él és mozog :D
Ja, és a kereskedők szörnyűek. Nem merem beüzemelni a nagy kaszárnyát, mert nem tudok annyi nyersanyagot szállítani :D

alone: szerintem az a fal nem jó semmire, én minden komolyabb támadást faltörőkkel tolok.
A phalanx pedig főleg lovasság ellen jó, de az ellen se igazi, gyalogság ellen meg inkább közepes. Szóval én szeretem amikor valaki azzal van bevédve :)
Sőt, mindent szeretek tulajdonképpen, ha elég kevés :D
A germán pedig nagyon ultimate, elég sokáig egyedül toltam speeden germánnal, és mindenre jó, bevédtem magam, letámadtam a támadót, akármi, mindenre jó :)

Mikikee · http://mikikee.extra.hu 2007.09.02. 09:04:01

Akkor is a Natar a legjobb nép :D:D

imi 2007.09.02. 15:59:39

Hát igen.Megoszlott véleményeket olvasva én mégis egy nép mellett a gall mellett voksolok!nos az s1en elkezdtem a rómaival de nekem nagyon nem jöttek be!hosszú és drága a képzés.Sok vasat igényel!míg a gall előnbye a leírtakat kipótólva és a leírést olvasva tipikus védők.azt nem értem miből következtetsz arra hogy drága az alapegység.Míg a rómainál 20as kaszival egy egység(nem tudom már melyik) 1:30 másodperc vagy e körül addig a gallnál 0:58 másodperc.Azt írják kiválló védők.és ha megnézed és ha én is jól tudom a leggyorsabbak a játékba.pl: villám 19 mező/óra.ha jól láttam ez a leggyorabb.Javítsatok ki ha tévedek.A csodaprojektbe javasolom őket mert hát ha védők akkor védik!

Empirusz 2007.09.02. 18:22:32

Hali!

Szerintem Speeden a római a legjobb. Fala sokat véd, légió-testőr nagyon erős védelem. A legjobb védő, ugyanis az egyetlen olyan nép, az első kettő egysége gyalogos védő. 20-as fal, 20-as páncél és 2000-2000. Ilyen falut senki sem szivesen támad meg. Később az az előny, hogy egyszerre kettőt tud építeni, nagyon megkönnyíti új faluk foglalását, alapítását, ugyanis nagyon hamar ki tudja maxolni mind a bányákat, mind az épületeket. Felnyomja a raktárakat és nyomja bele a nyersit folyamatosan az erősebb falvakból. Lehet, hogy érdemes rómaival 10 falunál is alapítani új falut :) Germánnal, ha van már 10 falud, csak foglalni érdemes.
A speeden az egységek "drágasága" is elenyészik, ugyanis a termelés később hatalmas méreteket ölt, hogy nem a nyersihiány lesz a gond, hanem az, hogy nem elég gyors a gyártás. És ugyebár a római katonák a legerősebbek a játékban És pont e miatt nem ajánlom őket lassú szerverre.

Lassú szerveren a termelés, ha 15 búzásra teszed a főfalut, nem biztos, hogy meghaladja az 1300-at. Ilyen termeléssel nem lehet fejlődni rómaival. A kevés nyersi miatt elvesztik a dupla építés előnyét és a katonákat sem tudja csinálni nagy kaszárnyában és kaszárnyában egyszerre, folyamatosan. Főleg a játék elején borzalmasak. S3-on germánnal kezdtem, mellettem vannak a római falvak. Amikor kijönnek a védettség alól (holnap 8 óra) már 5 buzogányosom ott fog rajtuk csücsülni. Testvérem, aki rómaival kezdett szenved a miatt, hogy egy légiós 180 vasba kerül. Mikor fog ő tudni famolni? Itt az nyer, aki előbb kezd el farmolni.

Azaz lassú szerverre a germánt ajánlom. A lassú termelésekhez mérten is olcsó egységek, hamar pótolhatóak. Kereskedőik közepesen jók, fala elpusztíthatatlan. A pala-lándzsás valóban kiváló védelmet is nyújt.

A gallokat nagyon nem szeretem. Nem lehet velük farmolni az elején. És ugye már mondtam: aki hamarabb farmol, az nyer.

Bocsi, hogy ilyen hosszúra sikeredett, de kiadtam magamból mindent :)

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2007.09.02. 22:05:25

imi: a phalanx nem jó védő, lovas ellen való, és az elején még kevés a lovas, és a kardosuk, a fő támadó egység lassú, hiába gyors a villám.

Empirusz, nekem már nem gond a folyamatos seregképzés akár több helyen is, nyersanyag szempont kilőve normál szerveren is. De az idő... az idő az, ami miatt képtelenség rómaival rendes sereget felállítani...
Ja, és az hülyeség, amit mondasz, mármint hogy jó, hogy az első két gyalogosa a védő. Mert így nem lehet egyszerre két szálon gyártani a védőket, márpedig jó, ha egy faluban vannak a védők...

Empirusz 2007.09.03. 15:22:34

Sokkal több gyalogos védőt legyártasz és sokkal könnyebben tudod pótolni is, mint a Germánok. Paladin drága és lassú a képzése. Ez persze csak a játék elején probléma, de az elején tényleg jobbak a tesőr-légiók. Mellesleg magas szinten, amikor nem gond az ár, nagy kaszárnyában nyugodtan fejlesztheted párhozamosan őket...

Aiwo 2008.02.23. 14:13:50

tetraéder: a phalanx 40-et véd gyalogság ellen, 50-et lovasság ellen. Olcsó, hamar képezhető, 1 búzát fogyaszt, tehát ideális védő.

GallFun 2008.10.24. 03:59:43

Nem a fő témához szólok csak a többihez.

Én a gall mellett állok ki. Jelenleg ez a második speed szerverem. Itt is késve (2hét) kezdtem a játékot gall-lal. A védettség lejárta után többen próbáltak farmolni, ismétlem: többen. Nem sikerült nekik. Eleinte a csapda fogta vissza őket, meg az aktivitásom, meg némi rejtekhely a hirtelen el nem tüntetett nyersinek. közben fejlesztettem a termelést, a kaszárnyát, a falat, a phalanxnak a páncélt. Végül két támadási ciklus között annyi phalanxot gyártottam, hogy bevédtem egy farmolást, sőt a phalaxokkal szedtem le a srác egységeit saját falvaiban, plusz nyersit hoztam. Egyedi eset, de tanulságos.

Most 6 faluban gyártom a phalanxokat védeni. Az naponta majdnem 9k phalanx! Kitermelsz naponta 360ezres támadóerejű gyalogost, vagy 450ezres támadóerejű lovast, egy faluban? A falat meg a páncélt nem is számoltam.

lol 2008.11.21. 15:30:22

Helo!
Nem akarok vitát kelteni de a gall a legjobb véleményem szerint akárki akármit is mond :D

OlliverW 2015.06.18. 02:04:12

a falanx nem jó védő? Csak épp a olcsó és majdnem olyan gyorsan képezhető mint a buzogányos.

Viszont, így évekkel ezután a bejegyzés után a T4.4-ben a római lett sokak szerint a legerősebb nép. Én csak speeden játszok, de ott az látszik hogy nyersanyag van a drága egységekre, búzafogyasztásban remekel a római, és a lóitató képzési bónuszával olyan lovassága lehet hogy arra nincs szó, sem több szóból álló kifejezés.
süti beállítások módosítása