Travian HU

Vélemények, tapasztalatok a traviannal kapcsolatban. Speed szerver, s1, s2, klánok, játékosok, stb.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Klánok

2007.08.19. 21:33 | tetra | 2 komment

Fórumos és játékbeli tapasztalataim már nagyon bizsergettek belülről, de valami összefüggéstelen anyázáson és szídalmazáson túl nem nagyon tudtam jutni magamban a klánokkal, pontosabban sok ember fejében élő klánképpel kapcsolatban. Most egy poszt formájában szeretném kifejezésre juttatni a véleményemet.

Szóval vannak a travian világában klánok. Ellentétben sok más játékkal, itt a klántagság nem kötelez semmire(nem teljesen igaz: a farmolás klánon belül kereskedelemnek számít), és nem is nyújt semmi kézzelfoghatót. Rendben van, nagyon hasznos, hogy látom, mikor támadták meg a farmomat legutóbb, meg szép rendezett, de az adminisztráción kívül nem nyújt semmit. Nem ad bónuszokat, tulajdonképpen nem köti össze a játékosokat.
És itt bújik meg a csalafintaság. A traviban mindennél többet számítanak az ismeretségek, haverságok, lévén ezeken alapszik minden stabil klán, és ez nem véletlenül van így: sokan panaszkodnak a nagy giga-klánok miatt, akiknek 20 alklánja és testvérklánja van, hogy összefogják az egész szervert, és szegény kicsik nem tudnak semmit tenni, pedig ezekben általában semmi erő sincs. A klánoknak általában csak a neve adja az erőt, de ha odacsapna valaki, összeomlana mint egy kártyavár.
Magam sok ilyen klánt túléltem, ha valakinek ismerősek a Useless, "V, mint Vérbosszú", UNITED nevek, ezek mind a "lufi" kategóriába tartoztak, ki is pukkadtak hamar.

Nemrég valaki megkérdezte a fórumon, mi kell a jó klánhoz, hogy fejlődjön. A kérdésfeltevésből látszott, hogy a kisklánok kliséire volt ráállva, ahol a legfontosabb a szabályzat és a pozíciókhoz szigorú jog- és kötelességlista tartozik. Mindez persze marhaság, ahány működő klánt láttam, az mind több-kevesebb(inkább kevesebb) hivatalos szervezettséget(volt diplomata vagy külügyes vagy valaki, akivel lehetett beszélni, talán még a klánvezér is meg volt nevezve) mutatott, és közben a döntéseket egy 3-10 fős nem hivatalos vezetői réteg hozta, akik rendszeresen kommunikáltak egymással valamilyen formában.
Szóval elmondtam neki, hogy elsősorban az összetartozás érzése kell meglegyen, mert ha a tagok nem segítik egymást, akkor ott vagyunk, ahol a nagy lufi klánok, csak nekünk még a nevünk sem elrettentés.

Ezzel elérkeztünk a következő részhez: sokan, nagyon sokan szánalmasnak, dicstelennek és gyávának tartják azokat a játékosokat, akik a klántársaikra támaszkodnak. Akivel legutóbb beszéltem azt mondta, van klánja, de ő bizony nem kérne segítséget, akkor sem, ha nem bír el egyedül az ellenfelével. Nagy szemekkel nézek a monitorra, megszoktam már a fórumon a debil embereket, de az emberi hülyeség ilyen fokú megnyilatkozása még engem is megdöbbentett. Felesleges, mert úgysem válaszol senki, de azért felteszem a kérdést: akkor mégis minek klántag, ha utána nem várja a segítséget a társaitól??

No összefüggéstelenség megvan, anyázás kimaradt ;)

Címkék: s1

A bejegyzés trackback címe:

https://travian.blog.hu/api/trackback/id/tr42143951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rumcajsz 2007.08.30. 13:57:26

Teljesen egyetértek! Szerintem is csak annak a klánnak van jövője, akik tudnak közösen játszani, és így sokkal nagyobb előnye van annak a klánnak, akik személyesen is ismerik egymást.

Mera 2007.11.20. 00:56:53

A klánok világa igen érdekes és összetett. Mikor elkezdtem a játékot május vége felé, egy elég kis klánba léptem be. Nagyon lassan növekedtünk, és ráadásul semminemű összetartás, megbeszélés, előrejutás nem történt, mivel a vezetőség csak dísznek volt. A leginkább akkor döbbentem meg, amikor egy hozzánk képest ötször nagyobb tag elkezdett minket rendszeresen farmolni. Senki nem vállalta fel, hogy tárgyal vele, mire megelégeltem a dolgot, és elég hosszadalmas és bonyolult tárgyalás után sikerült megoldani. Persze hozzáteszem, h én egy senki voltam a klánon belül, csak egyszerűen elegem lett. A vezetőségen kívüli legnagyobbak végül felvették a kapcsolatot, és megegyeztünk, hogy új klánt alapítunk. Én lettem az áldozat, h alapítsak és vezessek. Nem mondom, hogy egyszerű feladat, de néha megéri. Az alapító mag rendkívül összetartó, és hála a kiváló csapatnak, egyre feljebb és feljebb küzdjük magunkat. Nálunk tényleg működik az, h segítjük egymást, akár katonailag, akár nyersanyaggal, és ez a fejlődés és együttműködés titka. Sok pofont és támadást kaptunk már, de amikor 1-1 új tag azt mondja, h végre úgy érzi, hogy ez a klán tényleg klánként működik nem csak elrettentő névként, tudjuk, h megtérül a sok munka. Nagyon kedves és különleges embereket ismertem meg a klántagok között, akikkel majdnemhogy napi kapcsolatban állok és már ezért megérte :).
süti beállítások módosítása